Ana sayfa

28 Ekim 2014 Salı

Japonya'da Pahalı Olan Yiyecekler

Japonya Türkiye'ye göre çoğu açıdan pahalı bir ülke. Bu tabii kişinin gelir düzeyine de bağlı olabilir ama gerçek o ki Türkiye'de öğrenciyseniz  harcadığınız paranın 2 katını burada harcıyabilirsiniz. Dışarda yemem kendim yaparım masrafımı azaltırım deseniz de sebze meyve bizden 2 kat belki 3 kat daha pahalı. Tane fiyatına biber,domates,soğan,limon,salata ve diğer sebze, meyveleri bulabiliyorsunuz ama bir tanesi 2 lira yada daha fazla olabiliyor. Bu, uyguna hiçbir zaman, hiçbir yerde sebze, meyve bulamazsınız demek değil. Tabi ki bulunuyor ama öncelikle kilo hesabını ve ülkemizin meyve sebze fiyatlarını biraz unutmak gerek.
Ispanak,soğan,patates,marul,sarımsak gibi sebzeleri gayet ucuza buldum.Domates,limon.fasulye ve çoğu meyve için aynı şeyi söyleyemeyeceğim. :)
Pirince gelirsek, buraya gelmeden burada pirinçten bol ne var ucuzdur diye düşünerek geldim çok yanılmışım pirinç de oldukça pahalı ve bizdeki 1 kiloluk paketlerde bulmak çok zor. Artık aramayı bıraktıktan sonra tesadüfen gelişimizin 2. haftasında Aeon adlı süper markette bulduk. Pirincin fiyatı kalitesine göre değişiyor. 5.000 (100 Lira)yene kadar çıkan pirinçler var bunlar tabi 5 kiloluk civarında olanlar.
 Diğer bakliyatlar da aynı şekilde pahalı ve çok küçük paketlerde. Şuana kadar mercimek, nohut, kuru fasulye gördüm ama sadece bir yapımlık paketlerde. Aşağıya 26.11.14 tarihinde çektiğim bazı meyve sebzeleri fiyatlarıyla birlikte koydum pahalı olup olmadıklarına siz karar verin. :)

Fasulye 185 yen 3 buçuk lira ama bu bana bile yetmez :(

domates 499 yen 10 lira civarında içinde sadece 4 ya da 5 domates var baya pahalı.

      
mercimek ve nohut 400 yen civarinde 8 lira yapıyor. Bir yapımlık paketlerde.

2kglik bu pirinç 1.430 yen 29 lira gibi bir fiyata karşılık geliyor.
çilek 24 liraüzüm 20 lira


kavun 100 lira

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder